Neurologopeda
Neurologopeda Szkolny - mgr Sylwia Jagiełło
Obecnie przebywa na urlopie.
Drodzy Rodzice!
Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie. Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym i logicznym zdania. Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy/wad wymowy należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne. Serdecznie zapraszam do współpracy!
Działania logopedy:
Z zajęć logopedycznych prowadzonych przez szkolnego neurologopedę – mgr Sylwię Jagiełło, korzystają głównie uczniowie klas I-III (zwłaszcza mający zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej), jednak istnieje możliwość konsultacji indywidualnych, po wcześniejszym umówieniu. W wyniku przesiewowych badań logopedycznych oraz obserwacji logopedy
i wychowawców, co roku, we wrześniu uczniowie kwalifikowani są do zajęć logopedycznych.
Współpracujemy również z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 3 w Łodzi, która mieści się przy ul. Dowborczyków 5. Opieką logopedyczną objęci są uczniowie z dyslalią: seplenieniem, rotacyzmem, lambdacyzm, gammacyzmem, kappacyzmem oraz mową bezdźwięczną, jąkaniem, niedosłuchem, środowiskowym ograniczeniem mowy.
Jaka jest rola rodziców dzieci biorących udział w terapii logopedycznej ?
Rodzice powinni:
- wspierać dziecko w terapii,
- dawać prawidłowe wzorce wymowy, czyli do dziecka zawsze mówić poprawnie, wyraźnie, bez używania tzw. języka dziecięcego,
- jeżeli zauważymy u dziecka wadę zgryzu, należy zapewnić mu opiekę ortodontyczną, gdyż może ona być przyczyną nieprawidłowej wymowy,
- słuchać wypowiedzi swoich pociech, zadawać pytania, dużo rozmawiać, opowiadać, czytać,
- nie zawstydzać dziecka wadliwą wymową, żądać by kilkakrotnie powtarzało swoją wypowiedź, bo może to spowodować zahamowanie dalszego rozwoju mowy; możemy powtórzyć po dziecku, dając prawidłowy wzorzec wypowiedzi, ale bez zbędnego komentarza,
- dopilnować, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia.
Taka postawa rodziców może przyczynić się do tego, aby dziecko osiągnęło terapeutyczny sukces.
Dziękujemy, że jesteście z nami i wspieracie swoje Dzieci!