Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Pedagog

Pedagog Szkolny - mgr Joanna  Ścieśko


pedagog szkolny

Sala 34

Godziny pracy:

  • poniedziałek 8:30-13:00
  • wtorek 8:30-15:00
  • środa 8:30-11:00
  • czwartek 13:00-17:00
  • piątek 8:30-13:00

telefon: 512 925 559

adres e-mail: j.sciesko@sp79.elodz.edu.pl

Dyżur pedagoga odbywa się w każdy czwartek w godzinach 16:00-17:00


Drodzy Rodzice!

Stanowisko pedagoga w naszej szkole objęłam we wrześniu 2017 roku. Jestem pedagogiem z powołania, a praca w szkole stała się moją pasją. Swoją działalność opieram przede wszystkim na dobru dziecka oraz budowaniu dobrych, wzajemnych relacji zarówno z młodszymi uczniami, jak i dorastającą młodzieżą.

Na co dzień wysłuchuję, udzielam wskazówek zarówno uczniom jak i rodzicom, rozwiązuję problemy wychowawcze na terenie szkoły, prowadzę spotkania mediacyjne i interwencyjne w sytuacjach kryzysowych, prowadzę zajęcia specjalistyczne, prowadzę działania z zakresu profilaktyki oraz bieżących problemów uczniów, ich rodziców oraz nauczycieli, zajmuję się organizacją pomocy materialnej, współpracuję z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i jego rodziny oraz koordynuję wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego.

Wiem, że bycie rodzicem stawia przed Państwem wiele wyzwań i nie zawsze umiemy sobie poradzić ze wszystkim, tak jak zakładaliśmy to planując założenie rodziny. Rozumiem, że z roku na rok dorastanie dziecka sprawia, że problemy się piętrzą, a rodzic przestaje być dla dziecka najważniejszą osobą w życiu. Nie mówię, że będzie łatwo i idealnie – bo nigdy nie jest, ale przekazuję niżej parę przydatnych wskazówek.

  1. Mówcie dziecku prawdę – ale nie traktujcie go jak dorosłego, który uniesie wszystko. Jak trzeba, ukrywajcie informację o chorobie, czy waszym strachu. Dziecko musi czuć się przede wszystkim bezpiecznie.
  2. Stwórzcie mu warunki do zabawy – dziecko wyobraża sobie wtedy niestworzone rzeczy i dzięki temu uczy się marzyć.
  3. Motywujcie je do nauki – mimo, że czasami marudzi i mu się nie chce, albo krzyczy, że nienawidzi szkoły. Dziecko nie rozumie, jakie to jest ważne – Państwo tak.
  4. Odciągnijcie je czasami od komputera, czy innych urządzeń elektronicznych i poświęćcie mu trochę czasu – w wirtualnej rzeczywistości jest super, ale Wasze dziecko naprawdę lubi z Wami spędzać czas. Tylko nie krzyczcie „zrób coś innego”, ale zaproponujcie mu coś. Bo dzieci czasami nie mają pojęcia, co robić w realu. Udajcie, że wyłączyli prąd. Spróbujcie porozmawiać z dzieckiem przy świeczce – wtedy okaże się, że macie mnóstwo tematów do przegadania.
  5. Pozwólcie mu mieć kolegów – nie odciągajcie dziecka od nich, bo czujecie się samotni, albo boicie się tego, że nie jest już mały. Dziecko musi nauczyć się żyć w grupie.
  6. Pozwólcie mu się zakochać – nawet, gdy w Waszych oczach jego druga połówka będzie według Was nieodpowiednia. Dziecko naprawdę musi przejść tę drogę samo.
  7. Tłumaczcie mu, że świat jest przyjazny, a człowiek z natury dobry – gdy przyjdzie do Was i powie, że Pani jest głupia, a Tomek robi mu na złość, spróbujcie pokazywać mu dobre intencje. Nauczcie je narracji życia, która jest pełna nadziei. Dzięki temu dziecko będzie miało lepsze relacje z innymi.
  8. Nie chrońcie go we wszystkim, ale nauczcie, jak się bronić – dziecko nie chce być tchórzem, który ucieka i pozwala by go obrażano. Tłumaczcie mu, że odwaga zawsze powstaje ze strachu. Nie chrońcie go również przed porażką – dziecko musi nauczyć się przegrywać. Im wcześniej się tego nauczy, tym mniej będzie to dla niego bolesne oraz będzie przyjmować krytykę, tak by nie podcinała mu skrzydeł.
  9. Uczcie go wzajemności – dzieci z natury są egoistyczne. Jeśli nie wytłumaczycie mu, dlaczego dzielenie się jest ważne, będzie egoistą z niewiedzy, a nie wyboru.
  10. Wymagajcie od niego, by szanował innych – niezależnie od koloru skóry, wyznania czy orientacji seksualnej. Dziecko chce być tolerancyjne.
  11. Nie pozwalajcie mu na wszystko i bądźcie konsekwentni – nie zmieniajcie zdania dlatego, że się buntuje Waszym ustaleniom. Prawdopodobnie w przyszłości nie dostanie również wszystkiego od innych i będzie sfrustrowanym dorosłym. Dziecko potrzebuję tych ran, aby czuć się bezpiecznie.
  12. Nie ukrywajcie swojej słabości i przyznawajcie się do błędów – dziecko nie chce mieć rodziców ze skały, bo potem całe życie będzie gardził słabszymi. Nauczcie je miłości pełnej wybaczania, bo wyobraźcie sobie jak trudno będzie żyć z nim, gdy nie będzie umiał przebaczyć.
  13. Powtarzajcie mu, że jest ważny – dla Was, dla innych, ale też dla siebie. Tak żeby zareagowało śmiechem, gdy ktoś powie mu, że jest do niczego. Lecz uważajcie by nie było zakochane w sobie.
  14. Sprawcie by czuło się kochane – zawsze, wszędzie i bezwarunkowo.
  15. Pozwólcie mu odejść, gdy przyjdzie odpowiedni moment – nie zatrzymujcie go, bo wtedy nigdy nie będzie dorosły.

Serdecznie zapraszam do współpracy!

Zakres działań pedagoga szkolnego:

  1. prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień ucznia;
  2. diagnozowanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu Szkoły;
  3. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w Szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę ograniczającą aktywne i pełne uczestnictwo w życiu Szkoły, klasy;
  4. udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
  5. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów uczniów;
  6. minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie i organizowanie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia;
  7. wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
  8. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  9. pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  10. podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z Programu Wychowawczo – Profilaktycznego w stosunku do uczniów z udziałem rodziców i wychowawców;
  11. działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
  12. prowadzenie warsztatów dla rodziców oraz udzielanie im indywidualnych porad w zakresie wychowania;
  13. wspomaganie i pomoc nauczycielom w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych, rozwojowych i możliwości uczniów w ramach konsultacji i porad indywidualnych, szkoleń wewnętrznych realizowanych w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli i udział w pracach zespołów wychowawczych;
  14. współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz instytucjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz dziecka i ucznia;
  15. pomoc w realizacji wybranych zagadnień z Programu Wychowawczo – Profilaktycznego;
  16. nadzór i pomoc w przygotowywaniu opinii o uczniach do Sądu Rodzinnego, poradni psychologiczno – pedagogicznych lub innych instytucji;
  17. przewodniczenie Zespołowi powołanemu do opracowania Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych;
  18. prowadzenie dokumentacji pracy.