Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja pedagogiczna metodyczna pn.: "Stymulowanie twórczego myślenia w edukacji wczesnoszkolnej" przeznaczona do realizacji w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 79

Osoby wdrażające innowację: mgr Sylwia Wojtaszczyk

​Adresaci programu: Adresatami innowacji są uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich. Takie połączenie pozwoli osiągnąć optymalne wyniki na wielu płaszczyznach – naukowej, emocjonalnej i społecznej.

​Rozmiar przestrzenny: Program realizowany będzie w Szkole Podstawowej nr 79 im. Łódzkich Olimpijczyków w Łodzi.

​Rozmiar czasowy: Planowany termin realizacji innowacji – 01.09.2020r. – 31.05.2023r.

​Rodzaj innowacji: Metodyczna


Ogólne założenia innowacji:

Innowacja ,,Stymulowanie twórczego myślenia w edukacji wczesnoszkolnej” zakłada wychowanie młodego człowieka, otwartego na świat, który nie boi się poznawania nowych rzeczy, śmiało proponuje własne poglądy i propozycje rozwiązań problemów poznawczych oraz charakteryzuje się otwartością myślenia. Głównym założeniem programu tej innowacji jest stymulowanie twórczego myślenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Głównym celem innowacji jest stymulowanie twórczego myślenia i kształtowanie osobowości  twórczej uczniów, a  w  zwłaszcza skupienie się na podnoszeniu  poczucia  własnej wartości, odkrywaniu własnego potencjału twórczego i przekraczanie inhibitorów uniemożliwiających pełen rozwój kreatywności. Autorka zakłada, że innowacja przyczyni się również do rozwoju zainteresowań i nabycia umiejętności twórczego rozwiązywania problemów poznawczych przez uczniów.

​Innowacja oparta jest na programie edukacji wczesnoszkolnej w klasach 1-3, numery dopuszczenia:

  • klasa 1: 845/1/2020/z1;
  • klasa 2: 845/3/2018 i 845/4/2018;
  • klasa 3: 845/5/2019 i 845/6/2019.

Autorka nie planuje żadnych zmian programowych, a innowacyjna polega na wprowadzeniu metod pobudzających myślenie twórcze dzieci podczas zajęć edukacyjnych oraz w ramach dodatkowych zajęć w szkole i poza nią. W szkole będą to zajęcia integrujące grupę rówieśniczą oraz zajęcia rozwijające różnorodne rodzaje aktywności uczniów mające na celu rozwijanie myślenia i uczuć, pobudzenie wyobraźni i rozwijanie twórczego myślenia. Poza szkołą będą odbywały się warsztaty połączone z działalnością plastyczną w różnych placówkach kulturalnych ukierunkowanych na edukację pozaszkolną np. Ośrodek Działań Ekologicznych,  Muzeum Sztuki MS2 i inne. Zakładam również modyfikację wskazanych miejsc kulturalnych z uwagi na obecną w roku 2020 sytuację epidemiologiczną i obostrzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej. Metody warsztatowe, wykorzystywane podczas zajęć poza terenem szkoły w czasie obcowania z naturą i sztuką, mają wyzwolić twórcze myślenie u uczniów. W wyniku wprowadzonych zmian, szkoła zyska uczniów myślących kreatywnie.

​Zaproponowane metody pracy realizowane w ramach innowacji, pozwalają na wyzwolenie u uczniów kreatywności myślenia oraz zachęcanie ich do działania, co sprzyja zapamiętywaniu i uczeniu się. W ramach  innowacji uczniowie będą mieli okazję do zaprezentowania wytworów swoich prac na terenie szkoły podczas wystawy prac plastycznych pt.: „Obudź swoją kreatywność”.

​W ramach integracji między klasami, uczniowie będą mogli zaprezentować własne pomysły rozwiązywania problemów poznawczych, dzieląc się zdobytą umiejętnością z innymi, a także wymieniając się doświadczeniami i spostrzeżeniami.

Program innowacji jest zgodny z podstawą programową szkoły podstawowej, spójny z realizowanym programem nauczania edukacji wczesnoszkolnej. Stanowi uzupełnienie o atrakcyjne formy zajęć. Proponowana różnorodność ćwiczeń oraz ciekawa tematyka spotkań mają pomóc dziecku w twórczym rozwiązywaniu przez niego konkretnych zadań oraz dostarczyć mu wiele radości i ciekawych przeżyć.

​Cele i spodziewane efekty:

  • Budowanie pozytywnego obrazu własnej osobowości;
  • Umożliwienie każdemu uczniowi odniesienia sukcesu i satysfakcji z pracy własnej i grupowej;
  • Kształcenie kreatywnego myślenia;
  • Uczenie porozumiewania się, podejmowania decyzji, dostrzegania problemów oraz ich formułowania;
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów poznawczych;
  • Rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej, słownej, technicznej, społecznej;
  • Niwelowanie inhibitorów emocjonalno-poznawczych.

W wyniku realizacji założeń innowacji pedagogicznej dziecko kończące klasę trzecią, oprócz posługiwania się wiedzą i umiejętnościami z zakresu minimum programowego, powinno także:

  • Być otwarte i gotowe do wyrażania swoich poglądów i sądów na określony temat;
  • Być spontaniczne w kontaktach z rówieśnikami;
  • Umieć jasno formułować myśli;
  • Umieć stawiać przed sobą odpowiednie zadania podczas rozwiązywania problemów;
  • Umieć śmiało prezentować własne pomysły;
  • Umieć myśleć kreatywnie (twórczo).