Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja pedagogiczna pt. „Klasa z elementarną nauką języka francuskiego” przeznaczona do realizacji w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 79 im. Łódzkich Olimpijczyków

Rodzaj innowacji: Innowacja programowa

Autor oraz osoba wdrażająca innowację: mgr Anna Kuleta

Adresaci programu: Uczniowie klas: 1-3

Rozmiar przestrzenny: Program innowacji realizowany będzie w Szkole Podstawowej nr 79

Rozmiar czasowy: Planowany termin realizacji: 01.09.2019 r. – 31.05.2022 r.

Program, na którym oparta jest innowacja: Program innowacji zgodny jest z aktualną podstawą programową oraz realizowanym programem edukacji wczesnoszkolnej „Nowi Tropiciele”

Ogólne założenia i opis innowacji: Edukacja współczesna – to edukacja otwierająca się na świat, ukierunkowana na przyszłość.


Jednym z podstawowych jej filarów jest edukacja językowa. Znajomość języków obcych, którą najlepiej kształtuje się w młodszym wieku szkolnym jest niezwykle istotna dla wszechstronnego rozwoju dziecka oraz pełnego funkcjonowania we współczesnym świecie. Rozpoczęcie nauki drugiego języka obcego na pierwszym etapie kształcenia przybliża nas do europejskiego modelu: „język ojczysty plus dwa języki obce” oraz idei „wczesnego startu językowego” Glottodydaktyka oraz psychologia rozwojowa człowieka potwierdzają, że dzieci w młodszym wieku szkolnym wykazują szczególne możliwości i predyspozycje do nauki języków obcych.

Głównym założeniem innowacji jest rozbudzanie zainteresowań lingwistycznych oraz włączenie elementów języka francuskiego do codziennej edukacji dziecka, podczas realizacji treści wyznaczonych programem edukacyjnym. Działania edukacyjne odbywać się będą na bazie programu edukacji wczesnoszkolnej realizowanego w niezmienionej formie.

Realizacja ww. programu wzbogacona będzie nauką języka francuskiego w wymiarze elementarnym z wykorzystaniem teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera.

Nauka elementów języka francuskiego będzie ściśle skorelowana z programem edukacji wczesnoszkolnej. Polegać będzie głównie na opanowaniu wybranego zakresu słownictwa oraz zwrotów związanych z tematyką realizowanego doraźnie bloku tematycznego.

Gramatyka języka wystąpi jedynie w ilości niezbędnej, pisownia wyrazów i zdań na poziomie elementarnym. Realizacja założeń tematycznych będzie przebiegać w dwóch etapach:

  • wprowadzenie materiału leksykalnego wg. tematyki zajęć zintegrowanych
  • utrwalenie wprowadzonych zagadnień, materiału leksykalnego i gramatycznego

Elementy nauki języka francuskiego wprowadzane będą stopniowo na przestrzeni trzech lat, z zastosowaniem różnych form pracy. Dodatkowo poszerzony będzie zakres wiadomości dotyczący aspektu geograficznego i kulturowego Francji.

Realizacja treści odbywać się będzie podczas zajęć w szkole i doraźnie poza szkołą (np. Alliance Française , muzea) oraz przy wykorzystaniu zróżnicowanych metod nauczania.

Stosowanie metod: komunikacyjnych, aktywizujących, audiowizualnych, problemowych, gier i zabaw dydaktycznych oraz technik szybkiego zapamiętywania pozwolą uczniom sprawniej przyswoić słownictwo, nowe wiadomości oraz kształtować samodzielność poznawczą i budować wiarę we własne możliwości.

Poznawanie języka oraz bliższy kontakt z elementami kultury francuskiej ułatwi także uczestnictwo w corocznych imprezach: Dni Frankofonii, Dni Francji, udział w konkursach, festiwalu piosenki francuskiej oraz współpraca z Alliance Française w Łodzi.

Wspierająco, w celu doskonalenia umiejętności lingwistycznych – planowane jest, w miarę możliwości, zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych, dodatkowych obejmujących regularną naukę jęz. francuskiego przygotowującą do podjęcia dalszej edukacji w tym zakresie z możliwością zdobycia w przyszłości certyfikatu międzynarodowego, przy współpracy z Alliance Française.

Innowacja kładzie nacisk na kształtowanie postawy podmiotowości, tolerancji, otwartości. Zakłada również, iż zdobywaniu wiedzy i kompetencji językowych będzie towarzyszyć nabywanie i doskonalenie umiejętności działania twórczego, przy zachowaniu postawy wzajemnej współpracy, życzliwości oraz odpowiedzialności.

Główne cele innowacji to:

  • rozwijanie zdolności językowych ucznia i kształtowanie wrażliwości językowej
  • inicjacja nauki języka francuskiego
  • rozbudzanie zainteresowań lingwistycznych - nabywanie świadomości potrzeby znajomości języków obcych celem dobrego funkcjonowania we współczesnym świecie
  • wzbogacenie wiedzy geograficzno - kulturowej dotyczącej Francji - kształtowanie świadomości narodowej „Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem
  • rozwijanie umiejętności szybkiego zapamiętywania oraz sprawnego uczenia się

Mając na uwadze jedną z głównych zasad pedagogiki kultury, działania edukacyjne realizowane podczas wdrażania innowacji sprzyjać będą kształtowaniu postawy świadomego, odpowiedzialnego uczestnictwa w kulturze, rozumianej w sposób globalny. Przyczynią się również do rozwijania strategii uczenia się, rozwoju umysłowego dziecka oraz do poszerzenia jego horyzontów i kompetencji językowych.